Bir lastiğin ömrü kaç km?
Ortalama araç lastik ömrü 100.000 km veya 5 yıldır.
İçindeki kauçuk maddesinin zamanla özelliğini yitirmesi, aracınızın fren mesafesini uzatarak yağışlı havalarda risklere neden olacak bir tehlike yaratır. Kilometre sınırını aşan lastikler kullanıma bağlı olarak aşınır, bu da dişlerinin incelmesi anlamına gelir.
10 yıllık lastik alınır mı?
Lastikler satın alınırken JATMA'nın tavsiye ettiği şekilde 10 yıl ömür ve uygun saklama koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer lastik 2 yıl önce üretilmiş ve doğru şekilde saklanmış ise, doğru kullanım ile 8 yıllık daha ömrü var demektir.
5 yıllık kış lastiği kullanılır mı?
Araç lastiklerinin kullanım ömrü montaj işleminden itibaren 4-6 yıl arasındadır. Elbette bu değerler, kullanım ile de doğrudan orantılıdır. Lastik diş derinliği gibi faktörler elverişli olduğu sürece lastiklerinizi 6 yıla kadar gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.
Lastik ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?
Cebinizden bir bozuk para çıkarın, 1 lira veya 50 kuruş. Lastiğinizdeki çukurlara diklemesine yerleştirin. 1 lira veya 50 kuruşun dışındaki altın renkli kaplama 3-4 milimetre civarındadır. Eğer ki paranın dışındaki bu altın halkayı görebiliyorsanız lastiğinizin değişim zamanı gelmiştir.
4 mevsim lastiğe ceza var mı?
Peki, 4 mevsim lastik kullananlar ceza yer mi? Ticari amaçla taşıma yapmayan binek otomobiller için bu sorunun yanıtı 'Hayır'dır. Ancak şehir değiştirildiğinde veya artan hava muhalefetine göre bulunulan ilin valilikleri karar aldığında kış lastiği zorunlu olarak kabul edilebilir.
4 mevsim lastik karda işe yarar mı?
Bunun anlamı, dört mevsim lastiklerinin, bir yaz lastiğiyle aynı seviyede yol tutuşu sağlayamayacağıdır. Aynı şekilde, dört mevsim lastikleri, buzda yol almak veya karda tırmanmak gibi aşırı kış şartlarıyla başa çıkacak şekilde tasarlanmamıştır. Dört mevsim lastiklerini, tenis ayakkabılarına benzetebiliriz.
4 mevsim lastiÄŸi iyi mi?
Sürüş rahatlığı ve çoğu sürücünün önem verdiği başka performans özellikleri sağlamaktadır. Dört mevsim lastikleri, sıcak havada iyi performans gösterirler ama yaz lastiklerinden daha az yol tutarlar ve direksiyon, fren ve viraj alma yetenekleri daha düşüktür.
Yaz lastiği karda kayar mı?
Karlı havalarda ve buzda sürüş için kesinlikle yaz lastikleri uygun değildir çünkü havanın 7°C'nin altına düşmesi durumunda yaz lastikleri kauçuk maddesi özelliğini yitirmeye başlar, sertleşir ve lastiklerin yola tutunma kabiliyeti, performansları azalır, kavrama güçleri düşer.
Karda hangi tip lastik iyi tutar?
Kısa boy ve geniş lastik daha dayanıklıdır. Özellikle de dönüşlerde daha iyi kavrar. Kar örtüsünde giderken geniş lastik daha iyi dönüş sağlar.
Kar lastiği karda kayar mı?
Yazın kullandığı gibi hızlı gidilirse kış lastiği bile olsa buzda tabiki kayar ama videoda aynı buz üstündeki duruş mesafelerine bakılırsa yaz lastiği ve 4 mevsim lastiklere göre afaki fark var.
En iyi lastik hangisi?
1. MICHELIN 'En İyi Lastik Markası' Dünyanın En İyi Lastik Markası sıralamasında 1.sırada Michelin var. Michelin kardeşler Edouard ve André Michelin tarafından kurulmuş ünlü bir Fransız lastik markasıdır.
Petlas mı Michelin mi?
sorusuna ziyaretçilerimiz Michelin cevabını verdiler. 1 Mart tarihinde başlayan ve 15 gün içinde toplam 2.217 oyun kullanıldığı anketimizde Michelin toplam oyların %36'sını alırken, Bridgestone %17 oy oranı ile ikinci oldu. Üçüncülük için kıyasıya bir mücadele devam ederken ipi göğüsleyen %13 oy oranı ile Petlas oldu.
Lassa hangi ülkeye ait?
LASSA HAKKINDA
Lastik sektöründeki 42. yılını kutlayan, Türkiye'nin köklü ve lider lastik markası Lassa'nın temelleri 1974 yılında atıldı. Sabancı Holding ve ortakları tarafından kurulan Lassa, 1978 yılında üretime başladıktan tam on yıl sonra, Japon devi Bridgestone Corporation'la ortaklık kurarak Brisa adını aldı.
Lassa Türk malı mı?
Lastik sektöründeki 42. yılını kutlayan, Türkiye'nin köklü ve lider lastik markası Lassa'nın temelleri 1974 yılında atıldı. Sabancı Holding ve ortakları tarafından kurulan Lassa, 1978 yılında üretime başladıktan tam on yıl sonra, Japon devi Bridgestone Corporation'la ortaklık kurarak Brisa adını aldı.
6 yıllık lastik alınır mı?
Sabancı Holding'e bağlı Brisa çatısı altında yer alan ve Türkiye'nin ilk yerli lastik üreticisi olan Lassa, global bir marka olma yolunda belirlediği ihracat ve üretim hedefleri doğrultusunda 30 yıllık logosunu da yeniledi.
Lassa'nın sahibi kim?
Petlas, 1976 yılında Petrokimya Holding bünyesinde motorlu taşıt lastikleri üretmek üzere kurulmuştur. Faaliyetlerini Kırşehir'de bulunan fabrikasında yürütmektedir. 1997 yılında özelleştirme idaresi tarafından Kombassan Holding'e satılmıştır. 2005 yılında Abdulkadir Özcan AŞ tarafından satın alınmıştır.
Petlas ın sahibi kim?
Kendi geliştirdiğimiz teknolojilerimizle, binek araçlardan kamyon ve otobüslere, traktörlerden askeri birlik ve güvenlik güçlerinin kullandığı araçlara, iş makinelerinden savaş jetlerine, ülkemizi geleceğe taşıyan lastikleri üretiyoruz ve bu lastikleri bir Türk markası olarak dünya pazarlarına da sunuyoruz. '
Petlas Türk malı mı?
1 Kasım 1988'de, dünya lastik pazarı lideri Japon Bridgestone Corporation ile Sabancı Grubu arasında, eşit hisseli olarak kurulan ortaklıkla Lassa şirketinin adı, Brisa Bridgestone Sabancı Lastik Sanayi ve Ticaret A.Ş. olarak değiştirilir.
Lassa ve Bridgestone aynı mı?
Yaygın olan diğer hız endeksi değerleri ise şu şekilde: T, 190 km/s. U, 200 km/s. H, 210 km/s.
Lastik t ve H ne demek?
Yanaktaki 'Temperature' yazısı bitimindeki A, B veya C gibi harfler, lastiğin ısıya karşı mukavemet düzeyini gösteriyor. Lastikler en yüksek ısı dayanıklılığı için A'dan başlayarak B ve C diye sınıflandırılıyor.
C tipi lastik ne demek?
V: 149 MPH, 240km/h. Z: 149 MPH, 240km/h ve üzeri. W: 168 MPH, 270km/h. Y: 186 MPH, 300km/h.
W lastik ne demek?
Her harfe karşılık gelen maksimum hız değerlerini lastik hız endeksi tablosunda görmek mümkün. Tabloya göre lastik hız endeksi H olan bir otomobilin 210 km/s hız sınırını geçmemesi gerekiyor.
Lastikte HW ne demek?
Harflerle ifade edilen hız endeksi, lastiğin güvenli bir şekilde kullanılabileceği maksimum hızı gösteriyor. Her harfe karşılık gelen maksimum hız değerlerini lastik hız endeksi tablosunda görmek mümkün. Tabloya göre lastik hız endeksi H olan bir otomobilin 210 km/s hız sınırını geçmemesi gerekiyor.
H tipi lastik ne demek?
Yanaktaki 'Temperature' yazısı bitimindeki A, B veya C gibi harfler, lastiğin ısıya karşı mukavemet düzeyini gösteriyor. Lastikler en yüksek ısı dayanıklılığı için A'dan başlayarak B ve C diye sınıflandırılıyor.
B tipi lastik ne demek?
Yaygın olan diğer hız endeksi değerleri ise şu şekilde: T: 190 km/s. U: 200 km/s. H: 210 km/s.