Adak 1 kişiye verilir mi?
Niyet önemlidir. Ne kadar çok kişiye dağıtılırsa o kadar sevabı büyüktür. Adak kurbanı nasıl dağıtılır, nasıl pay edilir sorularında kısıtlama yoktur. 7 veya 10 kişi ile sınırlı değildir.
Adak nasıl kabul olmaz?
Peki hangi durumlarda adak kabul olmaz? Adağın geçerli olması için belli başlı şartlar söz konusudur. Türbelerde mum yakma, bez bağlama, şeker dağıtma gibi durumların dinimizde yeri yoktur. Ezan okumayı, mescide girmeyi ve abdest almayı konu alan adak geçerli olmaz.
Adak kimlere olmaz?
Adak kurbanı vacip olduğu gibi kurban adayan kişinin eşi, çocukları, annesi, babası ve kan bağı olan kişiler adak kurbanı yiyemez.
Adak kimlere gitmez?
Adak kurbanı etini öncelikle adak kesen kişi ve ailesi yiyemez. Ailesine uygun görülmediği gibi; babası, dedesi, torunu ve kendi neslinden gelen kişiler yiyemez. Adak kurbanı kimler yiyemez sorusunun bir cevabı da durumu iyi kişilerdir. Adak etinin zengin kişilerin de yemesi dinen uygun değildir.
Adak kaç kişiye verilir?
Adak kurbanı nasıl dağıtılır, nasıl pay edilir sorularında kısıtlama yoktur. 7 veya 10 kişi ile sınırlı değildir. Önemli olan memnun ettiğiniz kişi sayısıdır. Küçükbaş ve büyükbaş adakların miktarınca dağıtılması gereklidir.
Içinden geçen adak olur mu?
Bu itibarla yemin ve adağın da geçerli olabilmesi için dille telaffuz edilmeleri gerekir. Telaffuz etmeden sadece içinden geçirmekle yemin ve adak hükümleri oluşmaz (Kâsânî, Bedâi', III, 5; V, 81-82; Nevevî, el-Mecmu, VIII, 434; Dimyati, İanetu't-Talibin, II, 412).
Adak yerine getirilince ne olur?
Meydana gelmesi istenmeyen bir şarta bağlı olarak adakta bulunan şahısların, Allah'a verdiği bu sözde durması gerekir. Mesela 'Bir daha içki içmeyeceğim, içersem bir ay oruç tutayım.' şeklinde adakta bulunma böyledir. Fakat istenmeyen şart gerçekleşirse, dilerse adadığı şeyi yerine getirir, dilerse yemin kefareti öder.
Adak etinden yerse ne olur?
Adak kurbanını dağıtılması gereken kişi sayısı kesin hükme bağlı değildir. Kurban olarak kesilen hayvandan çıkan etin durumuna göre 7 ila 10 kişiye dağıtılabilir. Bu kişi sayısı hem büyükbaşta hem de küçükbaşta aynı şekildedir. Kurban etinin kalabalık ailelere dağıtılması durumunda kişi sayısı daha az olabilir.
Adak yerine getirilmezse ne olur?
Cevap: Fakir olsun, zengin olsun, adak eden, adak edilerek kesilen hayvanın etinden yiyemez ve zekât vermesi caiz olmayanlara yediremez. Anasına, babasına, evlatlarına, kocasına veya hanımına, fakir olsalar da yediremez. Yerse veya bunlara yedirirse, yenilen etin kıymetini, fakirlere sadaka verir.
Adak verirken söylemek gerekir mi?
Bir kimsenin sahip olmadığı muayyen bir malı adaması geçersiz, sahip olduğundan fazlasını adaması hâlinde ise sadece sahip olduğu kadarı hakkında geçerlidir. Ancak bir kimsenin ileride sahip olması kuvvetle muhtemel bir malla ilgili adağı geçerli sayılır.
2 kişi bir adak kesebilir mi?
Bir adağın dinen geçerli olabilmesi için bazı şartların yerine getirilmesi gerekir. Adak ancak onu ifade eden bir sözle olur. Yazı, işaret veya mücerret niyetle olmaz. Hanefîler'e göre, gerek adakta bulunma gerekse adanan şeyi tayin konusunda, yeminde olduğu gibi, şaka ile ciddilik aynıdır.
Adak eti kardeşe verilir mi?
Hayır, sahih olmaz. Kurban da olsa, adak da olsa, bir koçu ancak bir kişi kesebilir.
Adak kaç haneye dağıtılır?
Kişinin annesi, babası, kardeşleri, oğulları, torunları ve kendi neslinden gelen diğer akrabaları adak kurbanı etinden yiyemez.
Adak eti kim yemez?
Adak Kurbanı Kaç Kişiye Dağıtılır? Adak kurbanını dağıtılması gereken kişi sayısı kesin hükme bağlı değildir. Kurban olarak kesilen hayvandan çıkan etin durumuna göre 7 ila 10 kişiye dağıtılabilir. Bu kişi sayısı hem büyükbaşta hem de küçükbaşta aynı şekildedir.
Hangi adak eti yenmez?
Adak kurbanı etini öncelikle adak kesen kişi ve ailesi yiyemez. Ailesine uygun görülmediği gibi; babası, dedesi, torunu ve kendi neslinden gelen kişiler yiyemez. Adak kurbanı kimler yiyemez sorusunun bir cevabı da durumu iyi kişilerdir. Adak etinin zengin kişilerin de yemesi dinen uygun değildir.
Adak kurbanının etinden adak sahibi, eşi, usûl ve fürûu (neslinden geldiği ana, baba, dede ve nineleri ile kendi neslinden gelen çocukları ve torunları) yiyemeyeceği gibi, bunların dışında kalıp zengin olanlar da yiyemez (Zeylaî, Tebyîn, VI, 8; Bilmen, İlmihal, s. 304-305).