ateÅŸleme sorunu

Ateşleme zayıf olursa ne olur?

Ateşleme bobini arıza yaptığında belirli yöntemler ışığında sorunu anlamak mümkündür. Eğer ki bobin bozulursa aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışır, rölantide kendiliğinden stop eder, marşa basıldığı anda motor geç ve zor çalışır, aracın kesinlikle çekişi düşer ve dolayısıyla da çok fazla yakıt tüketmeye başlar.

Distribütör arızası nasıl anlaşılır?

Araç neden sürekli bobin yakar?

Bujilerde çatlak meydana gelmesi, Buji kablo bağlantısı noktalarının kısa devre yapması, Elektrik kaçırması veya elektrik kesintisi, Kullanım ömrünün bitmesi, kullanım süresi, yıpranması, zayıflaması nedeniyle ortaya çıkan bozulmalar nedenleri olarak sayılabilir.

Ateşleme bobini çekişi etkiler mi?

Eğer ki bobin bozulursa aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışır, rölantide kendiliğinden stop eder, marşa basıldığı anda motor geç ve zor çalışır, aracın kesinlikle çekişi düşer ve dolayısıyla da çok fazla yakıt tüketmeye başlar.

Distribütör yağ kaçırır mı?

Yağ tapasının tam olarak yerine oturtulmaması durumunda kaçaklar meydana gelebilecektir. Ya da ön keçe, sübap kapağı, distribütör gibi aksamlarda yağ kaçakları görülebilir.

Distribütör bozuk olursa ne olur?

Distribütör modülü arıza nedeni ile araçta ateşleme sırası bozulabilir ve bu durum tekleme, gaz yememe ve stop etme sorunlarına neden olabilir, Performans bariz bir şekilde düşecektir. Özellikle rampalarda güce ihtiyaç duyduğu anlarda bunu hissedebilirsiniz.

Distribütör performansı etkiler mi?

Distribütör bozuk olduğunda çiğ olan yanmamış yakıtı egzozdan atacaktır. Bu da egzoz patlamasına sebep olacaktır. Araç hızlanırken ve yüksek devirlere çıkarken zorluk çeker. Distribütörün bozulmasından ve yüksek devirlere çıkarken zorlanmasında dolayı, aracın performansı düşer.

Motor teklemesi nasıl anlaşılır?

Motorda teklemenin meydana gelmesi durumunda motor sarsıntılı çalışacaktır, güç azalacak ve yakıt tüketimi artacaktır. Ayrıca motorda meydana gelen tekleme arızası sebebiyle motor arıza lambası da yanar.

Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?

Ateşleme bobini ömrü ortalama 160 bin kilometre olsa da sürüş koşulları ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arıza meydana gelebiliyor.

Arabada kaç tane bobin olur?

Endüksiyon bobini olarak da bilinen parça aracın çalışması için yüksek gerilim üretir. 12 volt direnç ölçümü olarak gelen elektriği yükseltir ve bujilere gönderir. Eski araçlarda genelde 1 tane bobin bulunur. Yeni araçlar da her bujiye bir bobin bağlıdır.

AteÅŸleme sistemi bozuksa ne olur?

Eğer ki ateşleme bobini bozulması halinde aracın motoru titreşimli ve sesli bir şekilde çalışmaktadır. Motor rölantide iken stop etme durumunda marşa basıldığı anda motor geç çalışır ve araç kafa vererek ilerler kalkış ser olur ve çekiş gücü düşerek araç daha fazla yakıt tüketimi yapar.

Buji ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?

Ateşleme bobini bozulursa çekişi etkiler mi? Evet, aracın kesinlikle çekişi düşer.

Ateşleme çekişi etkiler mi?

Araçlarda sıkışmış hava yakıt karışımını ateşleyen bujilerin, maksimum 10 bin kilometre bakımında temizlenmesi ve kullanım şartlarına göre 15 bin – 30 bin kilometre arası değiştirilmesi gerekmektedir.

NGK buji kaç km gider?

Platin - iridyum bujilerin performansı çok daha iyidir, çabuk aşınmazlar, ortalama 100 bin km kullanılabilirler, egzoz emisyonlarını azaltırlar. Denso, bosch, ngk gibi buji üreten firmalar bu özel bujileri üretmektedirler.

Buji en iyisi hangisi?

Buji bozulursa, basınçlı yakıt hava karışımı ateşlenemez. Bu ateşleme aracın hareket edebilmesi için büyük önem taşır. Isıtma bujisi arızası ortaya çıktığında araç çalışamaz, çalışsa da verimsiz çalışır, gereğinden fazla yakıt tüketir ve aracın diğer ekipmanlarının zorlayarak zarar verir.

Bujiler eski ise ne olur?

Özellikle araçların bakımlarının düzenli yapılmaması kalitesiz yakıt kullanılması ve yağ değişiminin zamanında yapılmaması, aracı çekişten düşürür.Gaz beyninin gaz ayarı düzgün değilse ve hava ayarında sorun varsa, veya karbüratör hava alıyorsa, araç çekişten düşer.

Araba niye çekişten duser?

Ateşleme bobini ömrü ortalama 160 bin kilometre olsa da sürüş koşulları ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arıza meydana gelebiliyor.

Bobini ne bozar?

Buji kablo bağlantısı noktalarının kısa devre yapması, Elektrik kaçırması veya elektrik kesintisi, Kullanım ömrünün bitmesi, kullanım süresi, yıpranması, zayıflaması nedeniyle ortaya çıkan bozulmalar nedenleri olarak sayılabilir.

Buji kaç volt ile çalışır?

Buji, ateşleme bobininden gelen 20.000 – 30.000 voltluk gerilimi, buji tırnaklarından atlatarak kıvılcım (ark) oluşturur.

Arabada kaç tane bobin var?

Buji kabloları vasıtasıyla ateşleme pistonlara dağıtılır. Bu sayede aracın çalışması sağlanır. Distribütörlü araçlarda tek bobin bulunmaktadır.

Bobin kaç km gider?

Eski araçlarda genelde 1 tane bobin bulunur. Yeni araçlar da her bujiye bir bobin bağlıdır. Bu şekilde üretildiğinde, bobinlerden biri ya da ikisi bile arızalanırsa araç yolda kalmaz.

Bobinin bozuk olduğunu nasıl anlarız?

Ateşleme bobini ömrü ortalama 160 bin kilometre olsa da sürüş koşulları ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arıza meydana gelebiliyor. Ateşleme bobini arızasının en yaygın nedenleri şunlar: Aşırı ısınma.