bobin arıza belirtileri

Buji ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?

NGK buji kaç km gider?

Araçlarda sıkışmış hava yakıt karışımını ateşleyen bujilerin, maksimum 10 bin kilometre bakımında temizlenmesi ve kullanım şartlarına göre 15 bin – 30 bin kilometre arası değiştirilmesi gerekmektedir.

Buji bozulursa, basınçlı yakıt hava karışımı ateşlenemez. Bu ateşleme aracın hareket edebilmesi için büyük önem taşır. Isıtma bujisi arızası ortaya çıktığında araç çalışamaz, çalışsa da verimsiz çalışır, gereğinden fazla yakıt tüketir ve aracın diğer ekipmanlarının zorlayarak zarar verir.

Bujiler eski ise ne olur?

Platin - iridyum bujilerin performansı çok daha iyidir, çabuk aşınmazlar, ortalama 100 bin km kullanılabilirler, egzoz emisyonlarını azaltırlar. Denso, bosch, ngk gibi buji üreten firmalar bu özel bujileri üretmektedirler.

Buji en iyisi hangisi?

11 Kasım 1936 tarihinde Japonya'nın Nagoya kentinde bir milyon yen sermayeli NGK SPARK PLUG CO., LTD. şirketi kuruldu. Sadece bir yıl sonra, yeni kurulan şirket ilk bujilerinin teslimatına başlamıştı. Bu, gelecekteki büyüme için bir dönüm noktasıydı.

NGK buji hangi ülkenin malı?

Eski araçlarda genelde 1 tane bobin bulunur. Yeni araçlar da her bujiye bir bobin bağlıdır. Bu şekilde üretildiğinde, bobinlerden biri ya da ikisi bile arızalanırsa araç yolda kalmaz.

Bir arabada kaç tane bobin var?

Bobinler DC ve AC devrelerde kullanılabilir. DC gerilim ile çalışmada bobin üzerinden sabit bir manyetik alan meydana gelir. Bu durumda bobin direnç gibi davranır. Bobinin DC'deki direnci, sarımda kullanılan telin direnci kadardır.

Bobin AC mi DC mi?

Ateşleme bobini ömrü ortalama 160 bin kilometre olsa da sürüş koşulları ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arıza meydana gelebiliyor.

Araç bobin ömrü ne kadardır?

Her bir bobin ortalama 900 metre-1000 metre dir.

1 bobin kaç metre?

müh. Merhaba. Değerli arkadaşlar; Bildiğimiz gibi AC motorlar ve DC motorlar (Ünivresal motorlar hariç, her iki formla da rahatça çalışır) kendi akımlarından başka formdaki elektrikle çalışıp dönemezler.

AC Motor DC ile çalışır mı?

Elektrik enerjisi, Alternatif akım (AC) veya Doğru akım (DC) şeklinde mevcuttur. Alternatif akımda akım, frekansa bağlı olarak saniyede 50 veya 60 kez yönü tersine çevirir. Bir devreden geçen bir alternatif akım belli bir frekansta yönünü tersine çevirir. Devreden geçen bir doğru akım yön değiştirmez.

AC mi DC mi nasıl anlaşılır?

Bobin DC akım altında sadece sarım telinin uzunluğundan ileri gelen omik direnç gösterir. DC gerilim ile çalışmada sargı telleri etrafında sabit manyetik alan (magnetic field) oluşur. Bu durumda bobin direnç gibi davranır.

Bobin DC devrede nasıl davranır?

Eski araçlarda genelde 1 tane bobin bulunur. Yeni araçlar da her bujiye bir bobin bağlıdır. Bu şekilde üretildiğinde, bobinlerden biri ya da ikisi bile arızalanırsa araç yolda kalmaz.

Arabada kaç tane bobin var?

Araba neden bobin yakar? Arabaların bobin yakmasının sebebi genelde akünün çok şarj etmesinden kaynaklıdır.

Araç neden sürekli bobin yakar?

Yeni model araçlarda sırayla ateşleme bobini sisteminin soketi çıkartılarak motorun ses ve tepkisi ölçülür. Soket çıktığı andan itibaren motorda herhangi bir sarsıntı veye titreşim görülür ise o bobin sorunsuzdur. Ancak soket çıkartıldığı taktirde motor çalışmasında hiçbir değişim yok ise o bobin arızalıdır.

Bobin bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Distribütörlü araçlarda tek bobin bulunmaktadır. Ateşleme kablo vasıtasıyla gerçekleşir. Yeni araçlarda ise bujilerin direkt tepesine konuşlandırılmış silindir sayısınca bobin motor beyninden aldığı komut ile birlikte direkt olarak bujilere aktarılır.

Bobini kaç volt?

Yani ateşleme bobini 20-30 bin volt üretir. Ateşleme bobini buji kulesine sıkıca geçmiş durumda olup sekonder sargı bujini orta elektrotuna bağlıdır. 30 bin voltluk (+) pozitif yüklü olan gerilim bujinin orta elektrotuna bağlıdır. 30 bin voltluk uçtan buji tırnaklarından atlayarak yani şasilenerek kıvılcım oluşturur.

Arabada kaç tane bobin olur?

Endüksiyon bobini olarak da bilinen parça aracın çalışması için yüksek gerilim üretir. 12 volt direnç ölçümü olarak gelen elektriği yükseltir ve bujilere gönderir. Eski araçlarda genelde 1 tane bobin bulunur. Yeni araçlar da her bujiye bir bobin bağlıdır.

Motor teklemesi nasıl anlaşılır?

Motorda teklemenin meydana gelmesi durumunda motor sarsıntılı çalışacaktır, güç azalacak ve yakıt tüketimi artacaktır. Ayrıca motorda meydana gelen tekleme arızası sebebiyle motor arıza lambası da yanar.

Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?

Ateşleme bobini ömrü ortalama 160 bin kilometre olsa da sürüş koşulları ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arıza meydana gelebiliyor.

Ateşleme zayıf olursa ne olur?

Ateşleme bobini arıza yaptığında belirli yöntemler ışığında sorunu anlamak mümkündür. Eğer ki bobin bozulursa aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışır, rölantide kendiliğinden stop eder, marşa basıldığı anda motor geç ve zor çalışır, aracın kesinlikle çekişi düşer ve dolayısıyla da çok fazla yakıt tüketmeye başlar.

Motor ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?

Kendi aracınızın motorunun bitip bitmediğini anlamak yeni araç alırken anlamaktan nispeten daha kolaydır. Öncelikle en bilinen yöntem aracınızın yağ yakmasıdır. Eğer araç yağ yakıyorsa bu motorun bittiğine işaret olabilir. Sarsıntılı ve düzensiz çalışmak da motorun bittiğine işaret olabilir.

Araba yolda giderken neden silkeleme yapar?

Kalkışlarda ve vites değişimlerinde meydana gelen silkelemenin nedeni büyük ihtimalle debriyaj setidir. Bujilerin kötü olması silkeleme yaptırır: Silkelemenin bir nedeni de bujilerin eskimesidir. Eskiyen bujiler ateşlemeyi tam anlamıyla yapamaz. Bu durum silkelemeye neden olacaktır.

Araba rölantide neden tekleme?

Düşük devirdeyken ve rölantide motorda tekleme sorunu buji arızasına işaret ediyor olabilir. Buji tırnak aralıkları çok kapalı olabilir. Distribütör kapağı çatlak veya içindeki çevresel elektrot uçları yanmış yahut aşınmış olabilir. Karbüratör hava filtresi kirli olabilir.