Araç hava alırsa ne olur?
Gözle görülmeyecek kadar mikronlar aracılığıyla motora hava ileten filtre, tozlu yollarda çok çabuk tıkanır. Tıkanan hava filtresi nedeniyle motor yeteri kadar havayı çekemez ve fakir karışım gerçekleşir, otomobilin performansı düşer.
Soğuk hava arabaya zarar verir mi?
Özetle; Soğuk hava arabaların çalışma şeklini etkiler. Soğuk hava, farların, amortisörlerin, şanzımanın, triger kayışının zarar görmesine neden olabilir. Şiddetli kış şartları nedeniyle kış lastikleri de etkisini kaybedebilir. Ayrıca tüm bunlar kışın araç kullanırken daha dikkatli olmayı gerekli kılıyor.
Hava filtresi eski ise ne olur?
Kirli veya hasarlı bir hava filtresi, aracınızın motoruna akan hava miktarını sınırlayarak daha fazla çalışmasına neden oluyor ve bu da daha fazla yakıt kullanımını beraberinde getiriyor.
Hava filtresi Rolantiyi etkiler mi?
Hava filtresinin tıkalı olması, rolanti devrinde dalgalanmalara, yüksek olmasına veya düşük olmasına sebep olabilir. Hatta rolanti zamanı egzozdan çıkan duman göz yaşartıcı düzeyde olabilir.
Arabayı boşta çalıştırmak zararlı mı?
Araç Uzun Süre Rölantide Çalışırsa Ne Olur? Aracın rölantide kalması motorun soğumasına izin vermediği için soğuk havalarda çok sık tercih edilen bir yöntemdir. Fakat bu durumun süresinin uzaması hem araç içindeki kişiye hemde araca zarar verebilir. Öncelikle aracın daha fazla yakıt harcamasına sebep olur.
Kışın arabayı kaç günde bir çalıştırmak lazım?
Eğer hava çok sıcak veya çok soğuksa aracınızı 2-3 günde bir çalıştırmanızı tavsiye ederiz. Normal zamanlarda ise 1 haftalık süreçlerde arabaların çalıştırılması tavsiye ediliyor.
Araba kaç dk da ısınır?
Sürücüler arabanın kilidini veya kapısını açtığı anda kızdırma bujileri devreye girerek rölanti süresini kısaltıyor. Eski model dizellerde ısınma için bekleme süresi yaklaşık olarak 30 saniye civarındayken yeni teknolojilerde bu bekleme süresi 6-8 saniye arasında değişiyor.
Hava filtresi çekişten düşürür mü?
Aracınızın hava filtresi kirlenirse veya tıkanırsa, motora alınan havanın filtreden geçişi zorlaşır. Bu durumda aracınızın yakıt kullanımı artar ve motor çekişi düşer.
Hava filtresi yikanir mi?
Hava Filtresi Temizlenebilir mi? Hava filtresi değiştirilmek istenmiyorsa temizlenebilir. Ancak bu genellikle önerilmemektedir. Çünkü filtre; toz, toprak ya da farklı maddelerin partikülleri ile dolduktan sonra yıpranır ve temizlense bile yeterince verimli çalışmaz.
Hava filtresi ömrü ne kadar?
Genellikle, filtreyi her 20.000-25.000 kilometrede bir değiştirmeniz gerekir.
Motor hava ayarı bozuksa ne olur?
Emilen hava ve havayla karışacak benzinin oranı karbüratörün bağlı olduğu otomatik sistemler sayesinde ayarlanır. Bu motorlarda karbüratörün arızalanması durumunda, motora benzin gitmez ve araç çalışmaz.
Hava yakıt karışım ayarı nasıl yapılır?
İdeal hava yakıt karışımı (Stokiyometrik Oran) olduğunda, kimyasal olarak 1 gram yakıtın tam olarak verimli bir şekilde yakılabilmesi için 14,7 gram hava ile karıştırılması gerekir (veya 14,7kg hava ile 1kg yakıt).
Karbüratör ayarı nedir?
Motorda herhangi bir bakım yapıldığında karbüratörün de yeniden ayarlanması lazımdır. Bu durumda karbüratör fabrika ayarlarına döndürülür. Karbüratördeki L düşük devir vidası, H ise yüksek devir vidası olarak adlandırılır. Bir karbüratörü fabrika ayarlarına getirirken bu vidaların ayarlanması gerekir.
Gaz hava ayarı nasıl yapılır?
Lpg regülatörünün alt tarafında bulunan üst limit vanası sonuna kadar açılır ve araç çalıştırılır. Araç çalışmıyorsa rolanti ayar vidası yarım tur sıkılır veya gevşetilir. Bu sayede aracın çalışma devri ayarlanmış olur. Rolanti ayarı tamamlandı.
Zengin fakir karışım nasıl anlaşılır?
AFR ayarı benzini etkiler mi?
Bir kere yapılır ve LPG kiti arızalanmadığı sürece ayarı bozulmaz ve bir daha ayara ihtiyaç duymaz, benzinden farksız uzun yıllar kullanılır.
AFR ayarı neden yapılır?
Hassas bir şekilde ayarlanmış hava ve yakıt oranı araçların üstün performans göstermelerine olanak verir. Özellikle LPG sistemleri için yapılan afr ayarı aracın fabrikadan çıkarken yapılan hava ve yakıt oranlarını taklit eder. Bu sayede iyi performans gösteren araçlar LPG sistemlerinde de mümkün olur.
Kesim motoru l ve H ne demek?
Karbüratördeki L düşük devir vidası, H ise yüksek devir vidası olarak adlandırılır.
Karbüratör neden fazla yakar?
Özellikle motorun ihtiyacına göre beyinden gaz salınımı sağlayan beyin diyaframı ortalam 5 yıl gibi sürede sertleşirek görevini düzenli yapamaz hale gelir. Kısacası serleşmiş LPG beyin diyaframı gaza basılma anında motora fazla yakıt gönderip aracın çok yakmasına ve düzensiz çalışmasına yol açar.
Rölanti ayarı ne demek?
Rölanti; aracın çalışabileceği minimum devir sayısına denir. Motor, rölanti durumdayken motor çalışmaya devam eder. Ancak rölanti devrinde bir dengesizlik olursa motor kendini stop eder. Rölanti devrinin ayarının yüksek olması durumunda ise yakıt sarfiyatı fazla olur.
AFR ayarı ne demek?
AFR ayarı komple ve eksiksiz bir LPG ayarıdır. Aracın benzindeki fabrikasyon hava/yakıt karışım oranlarının okunarak (Wideband AFR sensörü yardımı ile) seyir halinde, farklı koşullarda kullanılarak, aracın LPG sisteminin bu değerlerle birebir doğru şekilde ayarlanmasıdır.
AFR nasıl ölçülür?
AFR terimi ingilizce 'hava yakıt oranı' demektir. AFR: Air Fuel Ratio. Gene yukarıdaki gibi hava kütlesinin yakıt kütlesine bölünmesiyle bulunur. Yani mhava/myakıt (m:kütle).
Karbüratör ne ile temizlenir?
Karbüratör temizlemenin en kolay yolu, onlara bunun için özel olarak üretilen temizleyiciye batırmaktır. Temizleyiciyi hava ve rölanti vidaları, şamandıra iğnesi ve diğer deliklere püskürterek temizliği sağlayabilirsiniz.
Karbüratör pisliği nasıl anlaşılır?
Karbüratöre pislik gelirse
Motor sıkıştırma ve ateşleme düzeni bozulduğu için silkeler, çekişi düşer, rölantisi düşerek stop eder. Fazla benzin karbüratörden de taşarak hava filtresinin haznesine gider, Benzin haznenin altını doldurunca hava filtresinden benzin taşar, aşağıya akar. Motor durur, çalışmaz.
Karbüratör hava ayarı bozuk olursa ne olur?
Emilen hava ve havayla karışacak benzinin oranı karbüratörün bağlı olduğu otomatik sistemler sayesinde ayarlanır. Bu motorlarda karbüratörün arızalanması durumunda, motora benzin gitmez ve araç çalışmaz.
Karbüratör neden Buzlanır?
Karbüratör buzu, karbüratör boyunca yakıt buharlaşması sırasında oluşur. Karbüratöre çekilen dış havanın nemi yüksekse, sıcaklık 22°C kadarken bulutsuz gökyüzünde bile karbüratör içinde buz oluşabilir.
Karbüratöre fazla benzin gelirse ne olur?
Karbüratöre pislik gelirse
Piston normalden fazla benzinle dolar, Yakılmayan benzin pistonun üzerinde birikir, Motor sıkıştırma ve ateşleme düzeni bozulduğu için silkeler, çekişi düşer, rölantisi düşerek stop eder.
Venturi boğazı nedir?
Hava borusuna boğaz, boğazın daralan bölümüne ise venturi denir. Motora emilen hava fizik kurallarına göre venturiden geçerken hız kazanır ve bu bölümde düşük basınç yaratır. Oluşan düşük basınç (vakum) benzin haznesindeki yakıtın emilip hava ile karışarak silindir veya silindirlere doğru yol almasını sağlar.