lastik değişim hesaplama

Bir lastiğin ömrü kaç km?

Ortalama araç lastik ömrü 100.000 km veya 5 yıldır.

İçindeki kauçuk maddesinin zamanla özelliğini yitirmesi, aracınızın fren mesafesini uzatarak yağışlı havalarda risklere neden olacak bir tehlike yaratır. Kilometre sınırını aşan lastikler kullanıma bağlı olarak aşınır, bu da dişlerinin incelmesi anlamına gelir.

10 yıllık lastik alınır mı?

Lastikler satın alınırken JATMA'nın tavsiye ettiği şekilde 10 yıl ömür ve uygun saklama koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer lastik 2 yıl önce üretilmiş ve doğru şekilde saklanmış ise, doğru kullanım ile 8 yıllık daha ömrü var demektir.

5 yıllık kış lastiği kullanılır mı?

Araç lastiklerinin kullanım ömrü montaj işleminden itibaren 4-6 yıl arasındadır. Elbette bu değerler, kullanım ile de doğrudan orantılıdır. Lastik diş derinliği gibi faktörler elverişli olduğu sürece lastiklerinizi 6 yıla kadar gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.

Lastik ömrünün bittiği nasıl anlaşılır?

Cebinizden bir bozuk para çıkarın, 1 lira veya 50 kuruş. Lastiğinizdeki çukurlara diklemesine yerleştirin. 1 lira veya 50 kuruşun dışındaki altın renkli kaplama 3-4 milimetre civarındadır. Eğer ki paranın dışındaki bu altın halkayı görebiliyorsanız lastiğinizin değişim zamanı gelmiştir.

4 mevsim lastiğe ceza var mı?

Peki, 4 mevsim lastik kullananlar ceza yer mi? Ticari amaçla taşıma yapmayan binek otomobiller için bu sorunun yanıtı 'Hayır'dır. Ancak şehir değiştirildiğinde veya artan hava muhalefetine göre bulunulan ilin valilikleri karar aldığında kış lastiği zorunlu olarak kabul edilebilir.

4 mevsim lastik karda işe yarar mı?

Bunun anlamı, dört mevsim lastiklerinin, bir yaz lastiğiyle aynı seviyede yol tutuşu sağlayamayacağıdır. Aynı şekilde, dört mevsim lastikleri, buzda yol almak veya karda tırmanmak gibi aşırı kış şartlarıyla başa çıkacak şekilde tasarlanmamıştır. Dört mevsim lastiklerini, tenis ayakkabılarına benzetebiliriz.

4 mevsim lastiği iyi mi?

Sürüş rahatlığı ve çoğu sürücünün önem verdiği başka performans özellikleri sağlamaktadır. Dört mevsim lastikleri, sıcak havada iyi performans gösterirler ama yaz lastiklerinden daha az yol tutarlar ve direksiyon, fren ve viraj alma yetenekleri daha düşüktür.

Yaz lastiği karda kayar mı?

Karlı havalarda ve buzda sürüş için kesinlikle yaz lastikleri uygun değildir çünkü havanın 7°C'nin altına düşmesi durumunda yaz lastikleri kauçuk maddesi özelliğini yitirmeye başlar, sertleşir ve lastiklerin yola tutunma kabiliyeti, performansları azalır, kavrama güçleri düşer.

Karda hangi tip lastik iyi tutar?

Kısa boy ve geniş lastik daha dayanıklıdır. Özellikle de dönüşlerde daha iyi kavrar. Kar örtüsünde giderken geniş lastik daha iyi dönüş sağlar.

Kar lastiği karda kayar mı?

Yazın kullandığı gibi hızlı gidilirse kış lastiği bile olsa buzda tabiki kayar ama videoda aynı buz üstündeki duruş mesafelerine bakılırsa yaz lastiği ve 4 mevsim lastiklere göre afaki fark var.

1 lastik farklı olsa ne olur?

Tek bir lastiğin farklı olarak kullanılması veya farklı diş derinliğine sahip olması sonucu frenleme aracın tek bir tarafında daha iyi veya kötü olması ile sonuçlanabilir. Farklı mesafelerde durmaya çalışan lastikler sonucu araç dönme eğilimine girebilir. Bu dönme eğilimi sonucu ise araç savrulabilir.

Lastik de yazan c ne anlama gelir?

Yanaktaki 'Temperature' yazısı bitimindeki A, B veya C gibi harfler, lastiğin ısıya karşı mukavemet düzeyini gösteriyor. Lastikler en yüksek ısı dayanıklılığı için A'dan başlayarak B ve C diye sınıflandırılıyor.

10 yıllık lastik muayeneden geçer mı?

Araç Muayenesinde Lastik Tarihi Önemli Mi? Lastikler üretim tarihinden itibaren ortalama 5 yılda özelliğini kaybetmeye başlar. Üretim tarihi çok eski olan lastikler yola daha az tutunur, uzun frenleme ve yol sesi artışı gibi şikayetlere sebep olur. Araç muayenesinde lastik tarihi incelenmez.

Iyi lastik öne mi arkaya mı?

Dönme yönünü korumak için, sağ arka lastik ön sağa ve sol arka lastik ön sola takılır. Eğer sadece iki lastiğinizi yeniliyorsanız, EUROMASTER yeni lastiklerinizi (veya az kullanılmış lastiklerinizi) arkaya takmanızı tavsiye eder. Böylece yol tutuşu ve direksiyon hakimiyeti en üst seviyede olur.

Lastik de z ne demek?

Z: 149 MPH, 240km/h ve üzeri.

H lastik ne demek?

Her harfe karşılık gelen maksimum hız değerlerini lastik hız endeksi tablosunda görmek mümkün. Tabloya göre lastik hız endeksi H olan bir otomobilin 210 km/s hız sınırını geçmemesi gerekiyor.

Lastikte R harfi ne anlama gelir?

R: Lastiğin radial (telli) olduğunu gösterir. 20: Lastik iç çapı, jant ölçüsüdür (Kullanılan ölçü birimi inçtir.). 92: Lastik üzerindeki yük endeksidir.

Stepne olmazsa muayeneden geçer mi?

Tüvtürk stepne hafif mi yoksa ağır kusur mu? Cevabımız evet. Araç muayenesinde stepne zorunludur ve stepne olmaması ağır kusur sayılmaktadır ve vize tekrar gerekmektedir.

Istetme lastik olmazsa muayeneden geçer mi?

Muayene sırasında araçta yedek lastik bulunmaması ağır kusur olarak kabul edilmektedir. Dolayısıyla araç muayeneden geçemez.

Çivili lastik kullanımı yasak mı?

Çivili lastik kullanılması yasaktır. Genel bir kış lastiği yönetmeliği bulunmamaktadır. Kar zinciri sadece kar ve buzla kaplı yollarda kullanılabilir. Çivili lastik kullanılabilir.

2 adet yeni lastik nereye takılır?

Halbuki, ekonomik nedenlerden dolayı sadece 2 adet yeni standart lastik alındığı durumlarda önden çekişli araçlarda da yeni lastikler arka aksa takılıp eski lastiklerin arkadan ön aksa alınması doğru uygulama olacaktır. Aksi uygulama, kaygan ve virajlı yolda aracın arkasının savrulma ihtimalini artırır.

Hangi lastik daha iyi yol tutar?

Üretim bantlarında, lastiğin sert ve yumuşak kısımları için farklı standartlar uygulanmaktadır. Basitçe yumuşak lastik daha iyi yol tutuş ve kavrama performansına sahiptir, sert lastik ise daha fazla kullanım ve daha iyi yakıt tasarrufu performansına sahiptir.

Lastik yanak yüksekliği artarsa ne olur?

Lastik Yanak Yüksekliği

Bunun sonucunda aracın konforu azalır ve aracın yürüyen aksamı daha çabuk bozulabilir. Ayrıca sert kasis ve çukurlara hızlı girilmesi durumunda lastik yarılmaları ve jant kırılmaları da meydana gelir. Lastik yanak yüksekliğini artırmak ise aracın yol tutuş özelliklerinin bozulmasına neden olur.

Ince yanak lastik mi kalın mi?

Uzun Ömürlü İnce yanaklı lastik, kalın yanaklı lastiğe oranla daha hızlı yıpranmaktadır. Bu nedenle lastiğinin uzun ömürlü olmasını isteyen araç sahipleri kalın yanaklı lastik tercih etmelidirler.

Lastikte 40 ne demek?

Buradaki 40, yılın 40. haftası ve 20 de 2020 yılı anlamına gelir. Üzerinde 4020 yazan lastik, 2020 yılının 40. haftasında üretilmiştir diye özetleyebiliriz.

Lastik yanak kalınlığı kaç olmalı?

Yasal olarak lastik diş derinliği, 1,6 mm'den aşağı olamaz.

Geniş lastik mi dar lastik mi?

Geniş lastikler yol kavrama konusunda daha iyidir. Kuru yollarda sürüş yapanlar için bu daha doğrudur çünkü daha fazla lastik yolda kalır ve bu nedenle yapışkan olması daha önemlidir. Kısa boy ve geniş lastik daha dayanıklıdır. Özellikle de dönüşlerde daha iyi kavrar.

Geniş taban lastik arabayı yorar mı?

Geniş lastik kullanımı, aracın daha fazla yakıt tüketmesine neden olur. Çok daha yoğun bir motor gücü ihtiyacı ortaya çıkarır. Yağmurlu havada daha düşük yol tutuşu sağlar ve bunun sonucunda aracın kayma eğilimi artar.

Lastik yanaktan neden çatlar?

Lastikleriniz yerleşik koruyucu katmanlara sahiptir, ancak bunlar üzerinde sert deterjanlar ve diğer temizlik kimyasalları sürekli kullanıyorsanız, soyulabilirler. Bu onları radyasyona, ozon gazlarına ve küçük, hafif çatlakların ortaya çıkmasına neden olabilecek diğer sert elementlere maruz bırakır.