En iyi kış lastiği nasıl olmalı?
Takacağınız kış lastiğinin üretim ayını ve yılını kontrol etmelisiniz. Sadece karda iyi sonuç veren kış lastiği, iyi bir kış lastiği değildir. En iyi kış lastiği, kışın kuru ve ıslak zeminde yaz lastiğine yakın sonuç veren, karda fren ve çekiş yönünden yeterli olandır.
Karda hangi tip lastik iyi tutar?
Kısa boy ve geniş lastik daha dayanıklıdır. Özellikle de dönüşlerde daha iyi kavrar. Kar örtüsünde giderken geniş lastik daha iyi dönüş sağlar.
Lastikte yazan C ne anlama gelir?
Yanaktaki 'Temperature' yazısı bitimindeki A, B veya C gibi harfler, lastiğin ısıya karşı mukavemet düzeyini gösteriyor. Lastikler en yüksek ısı dayanıklılığı için A'dan başlayarak B ve C diye sınıflandırılıyor. Lastiklerin çekiş gücü de önemli etkenlerden biri.
Yakıt tasarrufu için hangi lastik?
Bir binek otomobil, yüksek verimliliğe sahip B sınıfı lastikler kullanarak bir C sınıfı lastik kullanmaya oranla 100 kilometrede yaklaşık 0,1 litre daha az yakıt tüketir. En iyi ve en kötü lastik (A - G) arasındaki tüketim farkı, 100 kilometrede 0,6 litre gibi bir rakamla oldukça kayda değer niteliktedir.
En az yakan lastik hangisi?
Lastik karşılaştırması yaptığımızda 1 numaralı lastik 2 numaralı lastiğe göre etiket üzerinde daha az yakıt tükettiği gösterilmekte. Yağışlı havalarda ise yine 1 numaralı lastiğin daha iyi olduğu açık bir şekilde görülüyor. Yine 1 numaralı lastik lastik ses seviyesinde de iyi durumda olduğunu bize gösteriyor.
Hangi lastik daha az ses yapar?
En sessiz yaz lastiği modelleri arasında; Falken Ziex ZE 310 Ecorun ses seviyesi 68 desibel, Nokian Wetproof ve Fulda SportControl ise 68 desibel ses seviyesi ile tercih edilen en sessiz lastik çeşitleri arasında yer alır.
H lastik ne demek?
Her harfe karşılık gelen maksimum hız değerlerini lastik hız endeksi tablosunda görmek mümkün. Tabloya göre lastik hız endeksi H olan bir otomobilin 210 km/s hız sınırını geçmemesi gerekiyor.
Lastikte z ne anlama gelir?
Z: 149 MPH, 240km/h ve üzeri.
Lastikte f ne demek?
Yaz lastiklerinin güvenliği açısından ıslak zeminde yola tutunma özellikle önem arz eder. Bu kavram, otomobilin ıslak yollarda frenleme yeteneklerini ifade eder. A en iyi sınıf ve F en kötü sınıftır. D ve G sınıfları kullanılmamaktadır.
Çivili lastik nasıl olur?
Çivili lastik, ağır kış şartları altında kullanıma yönelik, lastik sırtında metal çivilere sahip bir lastik türdür. Futbol ayakkabılarındaki kramponlar gibi vazife gören, lastik sırtındaki bu çiviler, lastiğe buzlu ve karlı zeminde üstün kavrama sağlar.
Çivili lastik neden yasak?
Yalnızca kar ve buz kaplı yollarda genelde zincir kullanımına izin vardır. Ancak bu çivilerin yol yüzeyine zarar vermesi ve birtakım farklı nedenlerden dolayı, Çivili Lastik kullanımı günümüzde yasaklanmış durumdadır.
Patlamaz lastik nasıl anlaşılır?
Lastiklerinizi detaylı incelediğinizde özellikle kenar kısmında 'RUN Flat' ibaresinin bulunup bulunmadığına bakın. Run flat lastiklerin yanakları standart lastik yanaklarından daha sağlamdır. Bu sayede lastiğiniz patlamış olsa dahi sınırlı bir hızda belirli bir mesafede aracınızı kullanabilirsiniz.
Çivili lastik ses yapar mı?
Ancak unutmayın; hem yol kaplamasına zarar veren hem de kaldırdığı asfalt parçalarını etrafa yayarak hava kirliliğine sebep olan çivili lastikler, asfalt zeminde hem erken aşınır hem de çok ses yapar.
Kar lastiği 2 adet yeterli mi?
Bu sebepten ötürü kafanızda sadece 2 lastiğinizi kış lastiği yapmak gibi bir düşünceniz varsa hemen vazgeçin diyebiliriz. 4 tekerleğe de kış lastiği takmadığınız sürece, aracınız ne olursa olsun karlı ve buzlu zeminlerde, yani yol tutuşun düşük olduğu zeminlerde denge problemi yaşayacaktır.
4 mevsim lastiğe ceza var mı?
Peki, 4 mevsim lastik kullananlar ceza yer mi? Ticari amaçla taşıma yapmayan binek otomobiller için bu sorunun yanıtı 'Hayır'dır. Ancak şehir değiştirildiğinde veya artan hava muhalefetine göre bulunulan ilin valilikleri karar aldığında kış lastiği zorunlu olarak kabul edilebilir.
Kış lastiği kimlere mecburi?
Tebliğe göre, Türkiye'de tescil edilmiş olsun veya olmasın, şehirlerarası kara yollarında yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan taşıtlarda her yılın 1 Aralık ile takip eden yılın 1 Nisan tarihleri arasında kalan 4 aylık dönemde kış lastiği kullanılması zorunludur.
Lastik kaç senede bayatlar?
Lastikler satın alınırken JATMA'nın tavsiye ettiği şekilde 10 yıl ömür ve uygun saklama koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer lastik 2 yıl önce üretilmiş ve doğru şekilde saklanmış ise, doğru kullanım ile 8 yıllık daha ömrü var demektir.
Bir lastik ömrü kaç yıldır?
Lastik ömrünün kaç yıl veya kaç kilometre olduğunu kesin olarak söylemek mümkün değildir fakat ortalama araç lastik ömrü 5 veya 10 yıl arasında değişmektedir.
Lastik ne zaman bayatlar?
Lastiklerin kullanım ömürleri ne kadar? Araç lastiklerinin kullanım ömrü montaj işleminden itibaren 4-6 yıl arasındadır. Elbette bu değerler, kullanım ile de doğrudan orantılıdır. Lastik diş derinliği gibi faktörler elverişli olduğu sürece lastiklerinizi 6 yıla kadar gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.
Lastik sert olursa ne olur?
Buna karşılık sert lastikler yüksek aşınma direncine sahiptir ve kolayca aşınmazlar. Dolayısıyla daha üzün ömürlüdür ama kavrama performansları düşüktür. Böyle olunca tüketiciler araçları için hangi lastikleri tercih etmelidir? Bu sorunun cevabı, büyük oranda araç sahiplerinin beklentilerine bağlıdır.
Çivili lastik Türkiyede yasak mı?
Çivili lastik kullanılması yasaktır. Genel bir kış lastiği yönetmeliği bulunmamaktadır. Kar zinciri sadece kar ve buzla kaplı yollarda kullanılabilir.