yeni yıl türkçe dil etkinliği

Türkçe dil etkinliklerinde neler yapılabilir?

Türkçe dili etkinlikleri sayesinde çocuklar başkalarının konuşmalarını dinleyerek ve uygun karşılıklar vererek konuşmalara katılırlar. Türkçe dil etkinlikleri çocuğun zihinsel gelişiminde de etkilidir. Çocuklar belli konularla ilgili düşüncelerini açıklarlar. Olaylar arasında neden sonuç ilişkileri kurarlar.

Anadil etkinlikleri nelerdir?

Türkçe etkinliği içinde tekerlemeler, parmak oyunları, şiir, bilmece, sohbet, resimli kitap okuma, öykü anlatma, taklit oyunları, pandomim, dramatizasyon, öykü tamamlama vb. etkinlikleri yer alır.

Okuma yazmaya hazırlık çalışmaları nelerdir?

Okumaya hazırlık sırasında oturma,kitap tutma,görsel okuma, anlama,vb. yazmaya hazırlık sırasında ise el hareketleri,kalem tutma, resim yapma,çizgi çizme gibi çalışmalar yapılmaktadır. Öğrencilerin, arkadaşlarına, sınıf ortamına, okula ve öğretmenlerine alışmaları eğitim öğretim açısından büyük önem taşımaktadır.

Hikaye öncesi etkinlikler nelerdir?

Hikaye Öncesi Etkinlikler

Hikaye öncesinde yapılan etkinlikler ise; Sohbet, Parmak Oyunu, Şiir, Tekerleme-Bilmece gibi etkinliklerdir.

Ana sınıfında neler Ogretilir?

Anasınıfında bir gün nasıl geçer?

Öğrenciler öğretmenleriyle yemek yerken sınıflar silinir, temizlenir ve düzenlenir. Küçük grup dinlenmeye geçer. Yine günlük program içerisindeki branş faaliyetleri veya deney, drama, bilim günü,; Müzik ve Estetik Etkinliklerinde konularla ilgili şarkılar öğrenilir. Şarkılar beden dili ile ifade edilmeye çalışılır.

Anasınıfı da neler yapılır?

Çocuğunuza kitap okumak, özellikle de onunla birlikte okumak iyi bir yöntemdir. Beraber oyunlar oynayın. Masaüstü oyunları ile etkileşime dayalı oyunların hepsi; sorunları çözmek için gereken sosyal becerileri geliştirmesine, işleri sırasıyla yapmayı ve kendi kararlarını vermeyi öğrenmesine yardımcı olabilir.

Okuma yazma güçlüğü çeken öğrenciler için neler yapılabilir?

Bu araştırmalara göre okuma yazma öğretimi için en uygun 5 yaş 5 aylık ile 6 yaş 6 ay arası olmaktadır. Roger Delogne, 'Gerekli önlemler alınarak okuma yazmaya erken yaşlarda başlanmalı ve 5 yaşından itibaren öğretilmeli'demektedir.

Okuma yazmaya ne zaman geçilir?

Ses Temelli Cümle Yöntemi'nde, ilk okuma-yazma öğretimine seslerle başlanmaktadır. Anlamlı bütün oluşturacak birkaç ses verildikten sonra seslerden, hecelere, kelimelere ve cümlelere ulaşılmaktadır. İlk okuma-yazma öğretimi, cümlelere kısa sürede ulaşılacak şekilde düzenlenmektedir.

Ses esaslı ilk okuma yazma öğretimi nedir?

Hikaye Sonrası Etkinliği:

Yaratıcı dramatizasyon yöntemiyle hikaye sonrasında dinledikleri ve zihinlerinde hikayeyi canlandırırlar. Canlandırırken söz ve hareketleri bir arada kullanarak yüz mimiklerini de konuya göre kullanmayı öğrenirler. Sohbet için hikaye yarım bırakılabilir.

Hikaye sonrası etkinlikler nelerdir?

Temel alanlar çerçevesinde yürütülen tüm aktivite, yarışma, tören, tanıtım günü, mezuniyet günü, yayın, müzik, halk oyunu, tiyatro, kampanya, ziyaret, gösteri, şenlik, şiir dinletisi, turnuva, konferans, panel, sempozyum, imza günü, fuar, sergi, kermes, gezi, proje hazırlama vb. sosyal etkinlikler okullarda yürütülen ...

Ne tür sosyal etkinlikler yapılabilir?

Sosyal etkinlik yapan öğrenciler modüle, 'Sosyal etkinliğe katılanlar', 'Ürün ortaya koyanlar', 'Performans gösterenler' ve 'Derece alanlar' şeklinde 4 ana kategoride işlenecek. Bu kapsamda e-okul sisteminde öğrencilerin tüm akademik notları ile karnelerinin yanı sıra artık sosyal etkinlikleri de saklanacak.

Ne tur sosyal etkinlikler yapılabilir?

Temalar, ay içindeki belirli gün ve haftalardan, sosyal uyumu artıran grup çalışmalarından veya bireysel yaratıcılıklarını ortaya çıkaracak etkinliklerden esinlenerek çocukların akranları ile aynı bilişsel, sosyal ve duygusal becerileri kazanabilmeleri için oluşturulmaktadır.